Wellicht heb je dit begrip al zien voorbijkomen. Daarom een korte toelichting. Op 1 september starten meer dan 150 lagere scholen met onze nieuwste wiskundereeks: Reken Maar. Ze wordt gekenmerkt door een zeer uitgebreid aanbod aan differentiatiematerialen en dit zowel op papier als digitaal. Omdat startende leerkrachten Reken Maar zo snel mogelijk onder de knie zouden krijgen, organiseren we startsessies in alle Vlaamse provincies. We tonen hoe ze hun eerste lessen met Reken Maar best aanpakken en duiken daarna ook in alle digitale tools die tijds- en leerwinst zullen opleveren voor kinderen en leerkrachten. Zo helpen we meteen meer dan 300 juffen en meesters om alles uit hun nieuwe wiskundereeks te halen.
Het doel van onze startsessies
Een van onze auteurs in de pers
Wouter Smets, auteur van onze geschiedenismethode Pionier en van ‘Slim differentiëren’, geeft de perfecte pro-leerwerkschrift-argumentatie in De Standaard
De Standaard 21/08/2017: Waarom invulboeken wel in de klas thuishoren.pdf
De Boeck, Van In en Sanoma Learning actief in het hoger onderwijs
VAN IN is na de integratie van De Boeck nu ook volop actief in het hoger onderwijs. Sanoma Learning zet op die manier haar eerste stappen in het Vlaamse hoger onderwijs. Ook onze studenten en docenten zullen de vruchten kunnen plukken van de ervaringen van de educatieve uitgeefgroep op het vlak van digitaal leren. ‘De Boeck‘ blijft overigens behouden als imprint op alle publicaties voor het hoger onderwijs: de naam staat bij docenten al vele jaren voor kwaliteitsvol studiemateriaal.
Met dank aan alle betrokken auteurs!